fredag 11. september 2009




Eldre casual herre i 40 – 55 årene. Hånden og armleddet dekker 25 % av reklamen, landskap i bakgrunnen kan man kalle idyllisk for en forretningsman som vil ha et avbrekk fra hverdagen. Det man ser er at han rir på en hest, en svart hest, og at i bakgrunnen løper det en hvit hest. Dette kan være en symbolikk, og kontrast. Avvekslingen mellom jobb og fornøyelse. Fargene er sterke, og det er en såpass stor reklame, at den dekker hele siden i feks et magasin som Times. Selve reklamen er ikke noe detaljert, men blikkfanget blir fanget med en gang på selve klokken.

Dette er først og fremst en reklame rettet mot en herre i aldrene 40 til 55. Dette er fordi da er man veletablert, liker den casual look'en på klokken og ikke trenger å fremheve seg selv med en klokke. Rolex er et sveitsisk klokkeprodusent, som lager veldig dyre, ekslusive og gode klokker.


Reklamen er selvfølgelig effektiv mot målgruppen den er rettet mot. Og i og med at det kan være tatt fra et blad, så er det ikke så urealistisk at en forretningsman som er på vei til en dag eller to i London på et møte, sitter og leser bladet på den korte halvannen timers flighten fra Oslo til Heathrow. Det vil da, på grunnlaget av symbolikken med hestene altså avvekslingen fra jobb og fornøyelse, være veldig fristende med en slik klokke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar